هرکس میخواهد خدا را بشناسد، ریاضیات بخواند - گزارش صعود به دنا(به یاد ساجده کشمیری و
ریاضیات موسیقی ذهن است، پس باید آنرا نواخت

گزارش صعود به دنا(به یاد ساجده کشمیری و

یکشنبه 14 تیر 1388 07:09 بعد از ظهر

نویسنده : مزبان حبیبی
ارسال شده در: متفرقه ، کوهنوردی ،

سلام

وقتی خبر فوت ناگهانی و تاسف بار خانم کشمیری و دو نفر از کوهنوردان استان هرمزگان را شنیدم تا چند روز در حالت بی هوشی بودم . به علت دوری از منطقه به هیچ عنوان قادر به کاری نبودم به همین دلیل به چند نفر از دوستان زنگ زدم تا ترتیب یک صعود را به دماوند یا قله های اطراف را بدهم ، اما نشد

ولی در نماسی که با یکی از دوستان و اظهار تمایل برای صعود به دنا را دادند بلافاصله برنامه را ترتیب دادیم تا به دنا صعود کنیم. به همین دلیل با مشورت دوستان مسیر بزکش را برای صعود انتخاب کردیم چون دوستان تا کنون از این مسیر صعود نکرده بودند.

البته برای من که عادت به صعودهای تنهایی دارم حضور در تیم های کوهنوردی کمی دشوار است.

اعضای گروه : مزبان حبیبی(خودم) ، امید منفرد ، احسان سمیعی

حرکت از شیراز : 11 تیر ماه 88 ساعت 10 صبح توسط وسیله نقلیه ای که آقای سمیعی تازگی ها خریده بود حرکت کردیم. (البته قرار بود با ماشین من بریم)

شروع صعود : 11 تیر ماه 88 ساعت 4 عصر

محل شروع صعود : ساختمان قدیمی فدراسیون کوهنوردی که با هزار دردسر مسولشو پیدا کردیم.

مسیر بزکش دارای شیب زیادی است که صعود را دشوار می کند.( در بعضی از قسمت های مسیر این شیب به 70 درجه می رسد)

ساعت 12 شب یه جانپناه رسیدیم

چون بسیار خسته بودیم بلافاصله خوابیدیم

ساعت 5 صبح بیدار شده و به سمت قله حرکت کردیم پس از 2 ساعت به قله رسیدیم و جای شما خالی

نان محلی ، سبزی دست کشته آقای سمعی ، پنیر و چای داغ و هوای سرد ، آتیش روشن کردیم و دو تا غذای بزرگ رو گرم کردیم

بازم جاتون خالی

ساعت 9 به سمت پایین حرکت کردیم

حدود ساعت 1 به محل فدراسیون رسیدیم و بعد از کمی حرکت به سمت شیراز حرکن کردیم.

توضیحات بیشتر رو بعدا میدم

مخصوصا گم شدن توی شب و

ریواس و کنگر ، موسیر و سیر وحشی ، تره وحشی و روناس ، چویل واقعا خوشبو و آویشن

نکات قابل توجه :

1-   دنا شامل 44 قله بالای 400 متر است که از این  جهت  در کشور بی نظیر است .

2- بهترین قله برای صعودافراد مبتدی(مانندما) و سهل الوصول ترین آنها قله حوض دال است که 4350 متر ارتفاع دارد.

3- سه مسیر متفاوت برای صعود به حوض دال و قله های اطراف آن وجود دارد . گردنه بیژن ، دره بزکش ، یال یابو سقط کرده

4- از نظر راحتی و دسترسی آسان به قله بهترین مسیر گذر از گردنه بیژن و مسیر چشمه سیچانی است.

5- در این اوقات سال حتما فکر ی برای آب آشامیدنی خود در مسیر بکنید.(هرچند چشمه های زیادی در مسیر وجود دارد)

6- به هیچ عنوان مسیر دره بکش یا یال یابو سقط کرده را بدون تمرین حرفه ایی انتخاب نکنید.

7- در صعود به دنا می توان چند قله را در راه برگشت یا مسیر رفت در یک برنامه صعود کرد.( در این برنامه ما 5 قله را صعود کردیم.)

8- بهترین زمان صعود به قله های دنا تیر مرداد و شهریور می باشد.

9 - حتما لباس گرم همراه ببرید.